lev varje dag som om det vore den sista?

Detta talesättet retar gallfeber på mig! Finns det någon som lever efter detta mottot? Vart jag än vrider och vänder mig så ser jag detta löjliga talesätt.. Hade jag levt varje dag som det hade varit min sista så hade jag VERKLIGEN inte gått till skolan eller jobbat, jag hade testat att hoppa fallskärm & simma med delfiner. Jag hade spenderat hela dagen med dom jag älskar mest och inte släppt dom ur sikte för en sekund. Jag hade shoppat det mest onödigaste sakerna jag någonsin kommit på. Ätit så mycket god mat så jag hade spruckit. Jag hade gift mig och adopterat en unge så jag kunde få uppleva hur det är att vara mamma. Detta och mycket mer hade jag gjort om jag hade levt mitt liv som om varje dag var den sista jag någonsin skulle få uppleva. Jag kan förstå vad detta bottnar i, och jag håller med om att man alltid ska säga till sina fräldrar att man älskar dom och göra det bästa av sin dag, för man vet aldrig vad som kan hända. Men att folk skriver på sina bloggar och dylikt att deras motto är "lev varje dag som om den vore din sisa" och sedan går till skolan, åker hem och pluggar och sedan somnar för att göra samma sak nästa dag. Det är ju löjligt.
Man får utgå från att man förhoppningsvis kommer leva ett normallångt liv och ta varje dag som den kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0