kära västtrafik...

kära västtrafik, låt mig bara få uttrycka mitt hat mot er en liten stund. året är 2010, människan har vart på månen och robotar utför människans arbete. du kan blogga med mobilen och surfa på internet. men att åka spårvagn när det snöar. det går bara inte. jag är så in i helvete trött på att stå på hållplatsen och frysa röven av mig, och att inte veta om det ens kommer komma en spårvagn eller buss, för att sen få ringa i panik till jobbet och berätta att jag kommer bli sen, även om jag gick hemifrån en timma tidigare än vad jag annars gör. jag vet inte hur många hundralappar jag lagt ut på taxiresor denna veckan, (man kommer ändå inte fram, taxibilar kan tydligen inte heller köra i snö. men det är heeeeelt annat inlägg) för att inte glömma att jag har ett helt fungerande västtrafikkort som jag lagt ex antal kr på för att kunna ÅKA BUSS OCH SPÅRVAGN NÄR JAG VILL, HUR JAG VILL! helgen var ett jävla skämt. spårvagnarna gick inte, det var hopplöst. folk skrattade åt dig om du ens närmade dig en hållplats. "god afton, västtrafik informerar" hör man om & om igen.

Jag förstår att det är svårt för en spårvagn att ta sig fram i snöstorm. men hur har det kunnat gå såhär långt? det är som sagt 2010, vi bor i en storstad, det är inte första gången det ligger snö på marken. ändå står vi här, med skägget i brevlådan och undrar "hur ska jag ta mig in till stan, blir det skidorna idag igen?" eller "kommer jag ens fram till jobbet idag" fyfan vilken dålig framförhållning man kan ha! Nä skärpning västtrafik, SL & SJ. nu har ni ett år på er att förbereda er inför nästa vinter. gör oss inte besvikna denna gången.

annars älskar jag er! puss amanda holm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0