amazing

har haft en underbar dag! den började på stan, köpte mig en jätte fin vit skjorta från ralph lauren. den kommer användas flitigt. sen jobbade jag i en kvart (värt) blev hemskickad för det var så lite att göra. så jag strosa vidare på stan och tog en fika med nathalie sorting. sen mötte jag upp pernilla och malin, så bar det av till ronald mc donald huset för värdinnekursen. den var helt fantastisk, jag är helt överexalterad här hemma, har tjötat hål i huvet på allt o alla om den här kursen nu. så jag säger till er alla som jobbar på mc donalds, att får ni chansen att gå denna utbildningen, TA DEN! det började med att vi fick en rundtur i huset, som var jätte stort o jätte fint. fick svar på frågor vi hade osv. så skönt att se att alla pengar som vi samlar in på mc donlads verkligen går till ett bra ändamål och att dom når fram. sen började kursen som var sjukt rolig och lärorik. saker man trodde man visste, visade det sig att man inte kunde ett skit om. så jag gick där ifrån som en liiite bättre medarbetare ;)  sen blev det ansiktsmålning och vi fick måla alla sjuka barnen och deras syskon och även varandra. det var det bästa på hela dagen! att se alla sjuka barn, som har det så svårt, vissa har legat på sjukhus i över ett år, att se dom ha ett stort leende på läpparna och springa runt och leka med ballonger målade som tigrar. och att veta att jag gjort deras och deras familjs dag lite lättare, i denna svåra tid dom har framför sig, det var den bästa känslan någonsin! så varje gång ni går in på en mc donalds resturang, lägg några kronor i bössan för f*n! det hjälper så mycket!! gud vilken save-the-world människa jag blev helt plötsligt haha.. jag ska dit igen på måndag och volentär arbeta under dagen.

så nu har jag fått ur mig detta, hoppas budskapet gick fram!!


Kommentarer
Postat av: bob-deezy

gött för dig då.

2010-05-06 @ 20:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0